Στις “Νησίδες” της Εφημερίδας των Συντακτών, στις 17/2/2020 το αφιέρωμα για τον Αργύρη Πετρονώτη, με αφορμή το βιβλίο του “Η μνήμη του νερού. Οι ροοκρήνες της Αρκαδίας”
Ο ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΛΟΤΙ
Τον βρήκα στο λιμάνι αποτσίγαρο
αντί για κέρματα μετρούσε τα ενθύμια των γλάρων
σφύριζαν οι καπνοί στα κύματα που τον αποχαιρετούσαν
κι αυτός εκεί ο ξέμπαρκος σε σκουριασμένη πόζα
ταξίδευε σαν κούτσουρο καμένος ήδη στάχτη(ήθελε δεύτερη ζωή να επιστρέψει ναυαγός στο πιο βαθύ γραφείο)
Την επομένη στην καινούρια του στεριά
ξανασυστήθηκε με ρούχα καθαρά στην Ιστορία
σιδερωμένος μέχρι το χαμόγελο
όταν μου έδωσε την αίτηση στο χέρι
είχε τα δάχτυλα του γέρου ναυτικού
είχε παλιώσει από μέσα προς τα έξω
είχε πνιγεί στεγνός.…Ο Πιερ Λοτί καταγράφει τον τρόπο θέασης της ζωής από κάποιον που έχει σωρεύσει βιώματα μέσα του, και πείθει με την αληθοφάνειά τους. Με αυτή, λοιπόν, την υπέροχη μείξη, να μιλάει ως παρατηρητής και καταγραφέας εικόνων και καταστάσεων (παντογνώστης αφηγητής) και ταυτόχρονα να διεισδύει στην ψυχολογία του προσώπου σαν να βρίσκεται μέσα στη σκέψη του, κατορθώνει να συνταιριάσει την αποστασιοποίηση του εξωδιηγητικού αφηγητή με την αμεσότητα μιας περίπου προσωπικής εξομολόγησης.
http://fractalart.gr/enas-geros/
Τις μέρες που νιώθω βαριά μέσα μου, εκείνες τις μέρες που αμφιβάλω για το ποια είμαι, μου αρέσει να σκέφτομαι ότι είμαι 70% νερό.
Τα υπόλοιπα, λέω στον εαυτό μου, είναι σκέψεις και συναισθήματα και λέξεις και όνειρα που κολυμπάνε άναρχα εντός μου και αρμονικά. 70% νερό, για φαντάσου. Νεράθρωποι κανονικοί. Πως να μην ηρεμεί μετά η ψυχή μας σαν βλέπουμε θάλασσα, πως να μη θέλουμε να τσαλαβουτήξουμε στα συντριβάνια σαν παιδιά, πως να μην καταβρέχουμε τους αγαπημένους μας για παιχνίδι και πως να μην κάνουμε έρωτα κάτω από το τρεχούμενο νερό; Πως αλλιώς να ξεδιψάσουμε τις λυσσασμένες μας ορμές που έχουν μάθει να κολυμπάνε κι όχι να έρπονται;
http://tetartopress.gr/to-vivlio-tou-nerou-epistrefontas-sti-zoi/
Τι σημαίνει στ’αλήθεια ποιητικό μυθιστόρημα; Αυτό αναρωτιόμουν καθώς διάβαζα «Το αίνιγμα του γυρισμού» (εκδ. Θίνες), του σημαντικού Γάλλου συγγραφέα και διανοούμενου Ντανί Λαφεριέρ…
…Η επιστροφή του αυτοεξόριστου διηγητικού εγώ στη γενέθλια νήσο, μετά μάλιστα από τριάντα τρία και πλέον έτη, καθίσταται εντέλει σημειωματάριο, ασθματικό χρονικό, πειστικότατη μαρτυρία, εγχειρίδιο πεισματικής αυτογνωσίας, θυμοειδής αποτύπωση εξορκισμών και αφορισμών, ενίοτε υπό μορφήν διεσταλμένων χάι-κου και τάνκα. Κοντολογίς, η ανάγνωση παρακολουθεί με χαρακτηριστική άνεση κι άλλη τόση ασκημένη παρατηρητικότητα ένα ανάστροφο ποτάμι συγκινήσεων.
http://www.tanea.gr/old-page-categories/books/article/5532247/h-adiafthorh-aith-twn-idewn/#.WsPwB5MPhH0.facebook
Το Βιβλίο του νερού λοιπόν, ξεκινά και επιστρέφει. Με τον ίδιο τρόπο. Στο νερό. Στη ζωή. Είναι ένα βιβλίο αναζήτησης, ένα βιβλίο περιπλάνησης, ένα ταξίδι επιστροφής. Ένα βιβλίο νόστου.
“Το Αίνιγμα του Γυρισμού”, είναι ένα έξοχο, ποιητικό μυθιστόρημα, μια μίξη πεζού και ποιητικού λόγου – με την ιαπωνική τεχνική των χαϊκού, γεμάτο κινηματογραφικές εικόνες που θυμίζουν πίνακες ναϊφ των πριμιτίφ καλλιτεχνών, (που δεν ζωγραφίζουν την πραγματική χώρα, αλλά την ονειρική, σε αντίθεση με τον ίδιο, που αποτυπώνει εικόνες ρεαλιστικές, προσθέτοντας ποίηση). Συγχρόνως, οι εικόνες αυτές εκφράζουν τα βαθιά συναισθήματα του αφηγητή, καθώς »το μυαλό του πλανιέται στους διαδρόμους του χρόνου ». Ο χρόνος, ο τόπος, με τις ομορφιές και τις ασχήμιες του, η ταυτότητα, οι διαπροσωπικές σχέσεις, η πείνα, τα βιβλία, η ποίηση, η βία, το σεξ, ο θάνατος, ο νόστος, είναι τα ζητήματα που απασχολούν τον συγγραφέα.
http://fractalart.gr/to-ainigma-tou-gyrismou/
Το νόημα του γενέθλιου τόπου, η αίσθηση της μακρινής πατρίδας που ο εξόριστος αναζητά με την επιστροφή του. Πώς, αλήθεια, ορίζεται αυτή η επιστροφή, η επανάκτηση των αναμνήσεων, ίσως η αναζήτηση μιας χαμένης πλέον εικόνας; Και τι προσμένει από μια πατρίδα, που και τα πουλιά την έχουν εγκαταλείψει, αυτός που επιλέγει να επιστρέψει; Ο αφηγητής αντικρίζει ξανά την Αϊτή, μετά από απουσία τριάντα τριών χρόνων με αφορμή τον θάνατο του πατέρα του…
O Aνδρέας Φιλιππόπουλος-Μιχαλόπουλος σε μια συνέντευξη με τον Νίκο Γρηγοριάδη μιλάει για “Το Βιβλίο του Νερού”, εκδόσεις Θίνες, τη φωτοποίηση (picpoetry), τις πηγές της έμπνευσής του, τα μελλοντικά σχέδιά του, το χώρο και τον χρόνο που επιδρούν καθοριστικά στη διαμόρφωση των ιδεών του.https://proustandkraken.com/2018/01/%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CF%80%CF%80%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82/
Το νεανικό βιβλίο “Ο Φύλλος” της Έλενας Γλωσσιώτη, εκδόσεις ΘΙΝΕΣ, επιλεγμένο από τη Διεθνή Βιβλιοθήκη του Μονάχου, στη λίστα των 31 βιβλίων για το περιβάλλον.
Ένα θαυμάσιο ανάγνωσμα για τα παιδιά, τώρα στις διακοπές.Ο Φύλλος, των Ε. Γλωσσιώτη και Μ. Δεληβοριά Θίνες 2015 (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΜΟΝΑΧΟΥ)
Η Έλενα Γλωσσιώτη, η συγγραφέας του βιβλίου, έγραψε ένα τρυφερό βιβλίο φαντασίας που διαπνέεται από μια γνήσια αγάπη για τη φύση. Η τριτοπρόσωπη αφήγηση στο συγκεκριμένο βιβλίο, δεν μειώνει την αμεσότητα. Αφήνει χώρο να ξεδιπλωθούν οι σκέψεις και τα αισθήματα του παντογνώστη αφηγητή που ταυτίζονται με του κεντρικού ήρωα της ιστορίας, του Φύλλου. Ο διδακτισμός ευτυχώς απουσιάζει. Μόνο μηνύματα κι αλήθειες βρίσκει κανείς στο βιβλίο. Οι απλές αλληγορίες κυρίως στα ονόματα των ηρώων, με την παιδική, γοητευτική τους απλότητα, υπάρχουν για να μας θυμίσουν ότι το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά. Η εικονογράφηση της Μυρτώς Δεληβοριά διακριτική και ευαίσθητη δίνει πνοή στο κείμενο, και βοηθά τη φαντασία μας, παράλληλα με τις ζωντανές περιγραφές της Έλενας Γλωσσιώτη, μας να πλέξει εικόνες.Η διάσημη αγγλόφωνη καναδή συγγραφέας Μάργκαρετ Άτγουντ, παρουσιάζει τη διάσημη γαλλόφωνη καναδή συγγραφέα Γκαμπριέλ Ρουά, το έργο της και τη συμβολή της στη διαμόρφωση της καναδικής λογοτεχνίας.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Θίνες το βιβλίο της “Ο δρόμος για το Αλταμόν” σε μετάφραση Φοίβου Ι. Πιομπίνου.http://www.macleans.ca/margaret-atwood-gabrielle-roy-in-nine-parts/#.WNrGVga_IGs.facebook
Ύβρις είναι η απώλεια της πατρίδας. Η ιστορία της προσφυγιάς είναι παγκόσμια. Πάντα υπήρχαν πρόσφυγες. Η Έλενα, ο κεντρικός χαρακτήρας του βιβλίου μου Ύβρις, είναι πρόσφυγας από τη Βοσνία τη δεκαετία του ’90. Η Άλεξ και η μητέρα της είναι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία το ’22. Συναισθηματικά, η Έλενα περνά από τα ίδια στάδια από τα οποία πέρασαν η Άλεξ και η μητέρα της πριν από 70 χρόνια. Η Σμύρνη ήταν πολυπολιτισμική πόλη, όπως ήταν και το Σαράγεβο. Υπήρξαν 1,5 εκατομμύρια πρόσφυγες από όλη τη Μικρά Ασία και, μόνο στην πόλη του Σαράγεβου, από τους 250.000 Σέρβους που ζούσαν εκεί πριν από τον πόλεμο απέμειναν 500. Λόγω των γεγονότων που συνέβησαν στη Βοσνία τη δεκαετία του ’90 έχω πλήρη κατανόηση για ό,τι συνέβη στη Μικρά Ασία το ’22 και είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στο θέμα της Μεγάλης Καταστροφής. Κατά την προώθηση του βιβλίου μου στη Σερβία οι άνθρωποι ζητούν να μάθουν περισσότερα για την Καταστροφή βρίσκοντας ομοιότητες με τις δικές τους εμπειρίες.
Η Βασιλική Φυτώκα στο περιοδικό ΚΟΡΑΛΛΙ, τχ.10 παρουσιάζει το μεταφραστικό εγχείρημα του Φοίβου Ι. Πιομπίνου στο βιβλίο της Γκαμπριέλ Ρουά “Ο δρόμος για το Αλταμόν” , εκδόσεις Θίνες
Πριν από πολλά χρόνια μια φίλη μού εκμυστηρεύτηκε μια πολύ προσωπική συζήτηση που είχε με τον σύντροφό της, η οποία αφορούσε την δυνατότητα τεκνοποιίας της. Εμβρόντητη και σοκαρισμένη την άκουσα να μου εξομολογείται ότι ο άντρας που διαλαλούσε στον κοινωνικό περίγυρο ότι εκείνη ήταν η γυναίκα της ζωής του, τής ζητούσε να υποβληθεί σε εξετάσεις γονιμότητας προκειμένου να προχωρήσει μαζί της σε γάμο. Αλλιώς θα πρέπει να χωρίσουμε, της ανακοίνωνε ένα βροχερό απόγευμα, γιατί εγώ θέλω να κάνω οικογένεια. Δεν πιστεύω να δέχτηκες, βιάστηκα να μιλήσω ακολουθώντας την παρόρμηση που πήγαζε από την αγανάκτησή μου. Φυσικά και δέχτηκα, μου απάντησε με βλέμμα που άστραφτε μαρτυρώντας τον πόθο τής κατάκτησης ενός ρόλου, σαν την ηθοποιό που με βλέμμα διάπυρο και κινήσεις θεατρικές κοπιάζει στην οντισιόν για τον περιλάλητο πρωταγωνιστικό ρόλο. Και η αγάπη; Ο έρωτας; προσπάθησα να ψελλίσω μα μια πηχτή σιωπή σκέπασε τη διαφωνία μου κι έτσι αποχώρησα από τη συζήτηση και η φυγή μου από τη Θεσσαλονίκη φρόντισε ώστε να αποχωρήσω κι από τη φιλία.
Στους τόπους της λήθης είχε καταχωνιαστεί αυτή η νεαρή γυναίκα μέχρι χθες που διάβασα την εξαιρετική επιστολική νουβέλα της Χλόης Κουτσουμπέλη / Εκδόσεις Θίνες /2015 με τον συμβολικό τίτλο: «Το ιερό δοχείο» και αναδύθηκε πάλι εκείνο το βλέμμα που φαντάζομαι ότι θα έχει και η Σιγκάλ, η ηρωίδα του «Ιερού δοχείου» ή μάλλον το ίδιο το ιερό δοχείο που έχει τη μορφή και το σώμα μιας νεαρής όμορφης γυναίκας που ονομάζεται Σιγκάλ.
Η συγγραφέας χρησιμοποιώντας περίτεχνα το εύρημα των επιστολών ανατέμνει τη βιβλική αφήγηση και με την ξεχωριστή ανατρεπτική γραφή της, μας προσφέρει ένα δυνατό, ρηξικέλευθο, αλληγορικό κείμενο που δεν σταματά στο γυναικείο ζήτημα μα προχωρά μερικά βήματα παραπάνω. Μιλά για τους «ρόλους» τους προδιαγεγραμμένους εδώ και αιώνες, οι οποίοι απ’ ότι φαίνεται είναι περιζήτητοι και καλοδιατηρημένοι στις σύγχρονες κοινωνίες όπου μια γυναίκα που δεν έχει παιδιά θεωρείται το λιγότερο «καημένη».
Μέσα σε εννιά επιστολές η Χλόη Κουτσουμπέλη σκιαγραφεί και ακτινογραφεί την ψυχοσύνθεση της διαχρονικής γυναίκας – δοχείο που βαδίζει στην αχλή του χρόνου άβουλη και θλιμμένη γιατί δεν έχει μάθει πώς να είναι ελεύθερη και δημιουργική . Από μικρό κοριτσάκι δεν εξουσιάζει ούτε τη φαντασία της παρά συνεχώς εξουσιάζεται. «Φαντάζομαι τον Θεό με ακόμα πιο μακριά γενειάδα από του Νώε, μια γενειάδα που απλώνεται πάνω σε όλη την γη, από την Ανατολή ως την Δύση και σκεπάζει τα πάντα με τις μαλακές της τρίχες. Μέσα της τρέχουν ελάφια και ζέβρες, νυφίτσες και αρκούδες, ενώ στις άκρες της κυλούν καταρράκτες με γάργαρο νερό. Σκέφτομαι και φαντάζομαι πολλά, αλλά δεν τα λέω στον Νώε, τα θεωρεί χαζά και με αποπαίρνει. Δεν του αρέσει η φαντασία στην γυναίκα. Ο Θεός δεν την προόρισε ούτε να φαντάζεται, ούτε να σκέφτεται πολύ, λέει. Αυτό είναι δουλειά του άντρα. Η γυναίκα είναι πλασμένη για να κυοφορήσει την νέα ζωή, αυτό είναι το αξιοθαύμαστο έργο, που έχει να επιτελέσει σ’ αυτήν τη γη….» Ωστόσο εγώ όλο σκέφτομαι με εικόνες….» εξομολογείται η Σιγκάλ στη δεύτερη επιστολή της που απευθύνεται στην Εμζάρα (τη γυναίκα του Νώε) προσφωνώντας την «αδερφή» κι αργότερα αδερφή και κόρη, μπαινοβγαίνοντας και στους άλλους ρόλους της γυναίκας- δοχείου καθώς φοβισμένη κουρασμένη και κενή – όπως τα άδεια δοχεία των συσκευασιών, άχαρα και άχρηστα πριν γεμίσουν με το υλικό για το οποίο προορίζονται – γραπώνεται από την ψευδαίσθηση ότι η λύτρωση βρίσκεται στη γραφή. Καθώς προχωρά η αφήγηση και οι μέρες πάνω στην κιβωτό όπου όλα διαβρώνονται απ’ τη βροχή εκτός από την βαρβαρότητα του θεού-πατέρα- εξουσιαστή Νώε και την παθογένεια της οικογένειάς του, η Σιγκάλ παραδέχεται εξουθενωμένη ότι «Ούτε η γραφή πια λυτρώνει».
Και πώς να λυτρώσει η γραφή και οι λέξεις όταν η Σιγκάλ έχει γαλουχηθεί ώστε να ποθεί τόσο πολύ τον ρόλο του δοχείου; Έχει ακρωτηριαστεί κάθε πιθανότητα δικής της επιθυμίας ώστε να θεωρεί φυσικό τον πόνο και τον εξευτελισμό που υφίσταται κάθε φορά που ο Νώε την βιάζει όπως πολλές σύγχρονες γυναίκες θύματα κακοποίησης ή τράφικινγ, διαπόμπευσης ή παραγκωνισμού και περιθωριοποίησης για να μην μιλήσουμε για τα εκατοντάδες κορίτσια που βιάζονται μέσα στην οικογένειά τους.Η αξιοθαύμαστη πυκνότητα της γραφής και το λιτό λογοτεχνικό ύφος κάνουν ακόμη πιο γοητευτικό το μικρό αυτό βιβλίο των 32 σελίδων όπου καμιά λέξη δεν περισσεύει αλλά ούτε υπάρχει κενό για επιπλέον λέξεις.
Κλείνοντας θα ήθελα να σταθώ λίγο στην τελευταία συγκλονιστική επιστολή όπου η συγγραφέας χειρίζεται τέλεια την εναλλαγή του σαρκασμού και της λεπτής ειρωνείας κατά τη μετάβαση της γυναίκας-δοχείου στον επόμενο ρόλο, αυτόν της μητέρας ενός αγοριού καθ’ ομοίωση του πατέρα του.“Μια δεμένη οικογενειακή ομάδα ανθρώπων με μεγάλη αγάπη για το βιβλίο είναι ο νέος εκδοτικός οίκος «θίνες». Αυτό δεν το γνωρίζω από προσωπική μου επαφή μαζί τους, το ένιωσα όμως όταν πριν από λίγες ημέρες μού ήρθε ένα μικρό πακέτο, το βιβλίο «Ο Φύλλος», της Ελενας Γλωσσιώτη, σε εικονογράφηση της Μυρτώς Δεληβοριά.”
«Σκαλίζοντας συνεχώς και γενικώς στα διάφορα βιβλιοδρώμενα δύο τινά μπορεί να σου συμβούν,το ένα είναι να σε φάνε οι λογής κότες-ειδικά αν σκαλίζεις μονίμως σε πίτουρα-το άλλο, το καλό, είναι να ξετρυπώνεις καταπληκτικά ευρήματα. Εμένα στην προκειμένη περίπτωση μού βγήκε το δεύτερο και στην καλύτερη εκδοχή του, σε βιβλίο.»
Ἀκράδαντη ἔτρεφα πάντοτε τήν πεποίθηση ὅτι ὁ κόμης Buffon (George-Louis Leclerc Comte de Buffon, 1707-88) εἶχε δίκιο: Τό ὕφος εἶναι ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος. Ἔτσι προτοῦ κάν τόν συναντήσω γνώριζα τόν Τηλέμαχο Μαρᾶτο ἀπό τά πνευματώδη χρονογραφήματά του στήν «Καθημερινή» καί στήν «Ἑστία».
Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2020, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Αίθουσα Καυταντζόγλου. Ομιλητές: Νίκος Μπελαβίλας, Παναγιώτης Τουρνικιώτης
Για το βιβλίο μίλησαν:
η Κυριακή Μπεϊόγλου, Συγγραφέας-Δημοσιογράφος
ο Χρήστος Ξανθάκης, ΔημοσιογράφοςΗ παρουσίαση έγινε στο καφέ “Έναστρον”, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019. Για το βιβλίο συζήτησαν με τον συγγραφέα ο Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής, θεατρολόγος και κριτικός και η εκδότρια Ζιζή Σαλίμπα.
Συμμετείχαν οι: Μιχάλης Μπορνόβας, Κώστας Ζαχαριάς, Διονύσης Σκλήρης, Ουρανία Γεωργοπούλου, Μιχάλης Κοπιδάκης για τις εύστοχες και γόνιμες εισηγήσεις τους.
Ο Δήμος Τρίπολης, Ο Σύλλογος Αρκάδων Ορειβατών Οικολόγων και οι Εκδόσεις Θίνες σας προσκαλούν στην εκδήλωση για το βιβλίο του Αργύρη Πετρονώτη, «Η μνήμη του νερού. Οι ροοκρήνες της Αρκαδίας», την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019, στις 8:30 μ.μ., στο Αποστολοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρίπολης (Αμφιθέατρο Δημάρχου Θ. Σεχιώτη).
Θα μιλήσουν οι:
Νίκος Βατόπουλος, Δημοσιογράφος
Βασίλης Καρδάσης, Ιστορικός, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης
Παναγιώτης Τουρνικιώτης, Καθηγητής, Σχολή Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π.
Τη συζήτηση θα συντονίσει η Εύα Γαλανιάδη, δημοσιογράφοςΠέμπτη 20 Ιουνίου | 8 μ.μ.
Κήπος Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (Ερμού 134, Αθήνα)Οι Εκδόσεις Θίνες καλωσορίζουν το καλοκαίρι με την παρουσίαση του βιβλίου του Διονύση Τεμπονέρα «Ο Αίγαγρος» την Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019, στις 8 μ.μ., στον κήπο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (Ερμού 134, Aθήνα)
Θα μιλήσουν:
– Ο Γιώργος Μπρατάνης , Μουσικός Παραγωγός
– H Δανάη Φραγκούλη, Υπεύθυνη Marketing-Επιμελήτρια, Εκδόσεις Αλεξάνδρεια*Η βραδιά θα κλείσει με κρασί στον κήπο και μουσικές επιλογές από τον Βασίλη Τσουπαρόπουλο των
Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Γιάννης Διαμαντής,Δημοσιογράφος “TA NEA”
Οι Εκδόσεις Θίνες, στους αγώνες δρόμου στη μνήμη του Γρηγόρη Λαμπράκη, του πρωτοπόρου αγωνιστή της Ειρήνης, στη γενέτειρά του, Κερασίτσα Αρκαδίας, Κυριακή, 9 Ιουνίου 2019
Kυριακή 12 Μαϊου | 15:00-16:00
Περίπτερο 15 | Αίθουσα «ΕΞΩΣΤΗΣ»
Οργάνωση: Εκδόσεις Θίνες, (Περίπτερο 13, stand 9)Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
-Νίκος Στεφανίδης , Επιχειρηματίας, Γενική Διεύθυνση Ράδιο 88miso
-Γιάννης Θ. Διαμαντής , Δημοσιογράφος
-Ελίζα Θεοδωράνου , Θεατρολόγος, Υποψήφια ΔιδάκτωρΟι εκδόσεις Θίνες σε συνεργασία με την Αντιπροσωπεία της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας συμμετέχουν στο Αφιέρωμα για την “Προσφυγική Εμπειρία”,με το βιβλίο της Ντούμπροβνα Λάλιτς “ΥΒΡΙΣ”, 9/5/2019 , 16:00-17:00, ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ 14, ΑΙΘΟΥΣΑ «ΜΟΝΟΚΕΡΩΣ». Θα συζητήσουν η συγγραφέας με την Ζιζή Σαλίμπα, εκδότρια.
17:30-17:45 Υποδοχή – Εγγραφές
17:45-17:50 Παρουσίαση της εκδήλωσης από την Δρ. Ζιζή Σαλίμπα, εκδότρια
17:50-18:00 Χαιρετισμός της καθηγήτριας Φωτεινής Στυλιανοπούλου, Προέδρου του Ελληνικού
Ινστιτούτου Παστέρ
18:00-18:10 «Ευγονική δυστοπία. Διαδρομές ιδεών: Οπτικοακουστική παρουσίαση
Από τους Ουρανία Γεωργοπούλου και Γιώργο Κόκκινο
18:10-18:15 Σπύρος Μανουσέλης, Βιολόγος, Δημοσιογράφος«Η επικαιρότητα της ευγονικής”
18:15-18:30 Μιχάλης Ζ. Κοπιδάκης, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ
«Ημίονος, ημίαιμος, ημίθεος»
18:30-18:45 Βασίλης Μπογιατζής, Ιστορικός, Πάντειο Πανεπιστήμιο
“Μοντερνιστικοί τόποι και ευγονικές ιδέες στον δημόσιο λόγο του Μεσοπολέμου”
18:45-19:00 Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α’ Θεσσαλονίκης
«Θεσσαλονίκη: Πόλη μαρτυρική, πόλη της Αντίστασης»
19:00-19:15 Διάλειμμα
19:15-19:30 Μιχάλης Μπορνόβας, Χειρουργός-Οδοντίατρος
«Habemus nominem: Ο αταβισμός της ευγονικής»
19:30-19:45 Χρήστος Κουρούτζας, Κοινωνιολόγος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
«Το ανθρώπινο γονιδίωμα υπό επιτήρηση: Γενετικός λόγος και εξουσία στη γενετικοποίηση της κοινωνίας»
19:45-20:00 Πέπη Ρηγοπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ
«Ο ζόφος της καθαρότητας»
20:00-20:15 Ευάγγελος Πρωτοπαπαδάκης, Επίκουρος Καθηγητής
Εφαρμοσμένης Ηθικής, ΕΚΠΑ
«Προς έναν γενναίο, νέο κόσμο»
20:15-20:45 ΣυζήτησηΕκδήλωση-συζήτηση για τη γαλλόφωνη λογοτεχνία της εξορίας, με αφορμή το βιβλίο του Ντανύ Λαφερριέρ, το Αίνιγμα του Γυρισμού
Μίλησαν οι : Διώνη Δημητριάδου, Συγγραφέας-Κριτικός Λογοτεχνίας, Η Κυριακή Μπεϊόγλου, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας και ο Γιώργος Χατζηστεργίου, Συγγραφέας
Μια εκδήλωση για την περιπλάνηση, τη ναυτοσύνη και τον οριενταλισμό, με αφορμή τα βιβλία του Πιερ Λοτί «Οι τρεις γυναίκες της κάσμπας» και «Ο γέρος» Συνομιλήτριες: Ιόλη Βιγγοπούλου, Δρ. Ιστορίας, Μίρκα Παλιούρα, Ιστορικός Τέχνης και Βερίνα Χωρεάνθη, Μεταφράστρια-Κριτικός Λογοτεχνίας
“Σπίτι/home”, Ομαδική Έκθεση Εικονογράφων, 31/10-2/12/2018, στο Myrtilo, Αθήνα. Το εξώφυλλο του βιβλίου, του Πιερ Λοτί, “Ο Γέρος”, εκδόσεις Θίνες, που εικονογράφησε η Μελισσάνθη Σαλίμπα,θα είναι εκεί.
Στο Κόκκινο 105,5, στην εκπομπή “Πολιτιστικοί Περίπατοι” με τον Αντώνη Φράγκο συζητήσαμε για τις εκδόσεις Θίνες και για το βιβλίο του Ντανύ Λαφερριέρ, “Το αίνιγμα του γυρισμού”.
Παρασ
κευή, 4 Μαίου 2018, Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, Αίθουσα ΕΙΠ, Περίπτερο 15
Ομιλητές: Γιώργος Αντωνίου, επίκουρος καθηγητής στην Έδρα Εβραϊκών Σπουδών ΑΠΘ, Κώστας Κασβίκης, επίκουρος καθηγητής Διδακτικής Ιστορίας και Πολιτισμού, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Ράνια Γεωργοπούλου, βιολόγος-διευθύντρια Ερευνών Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ.
Παρασ
κευή, 4 Μαίου 2018, Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, Αίθουσα Μονόκερως, Περίπτερο 13.
Ομιλητές: Ευγενία Γραμματικοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας ΑΠΘ, Κωστής Καρπόζηλος,Ιιστορικός Διευθυντής των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ), Κατερίνα Σπυροπούλου, δρ Γαλλόφωνης λογοτεχνίας.Η προσφυγιά πονάει και “γράφει” μέσα στον καθένα. Είτε είσαι από την Αϊτή είτε από τον Πόντο, τη Θράκη, τη Μικρά Ασία. Οι διαφορές στο χρώμα, τον πολιτισμό, τις συνθήκες εξαλείφονται μέσα από την ανάγκη της μνήμης. Η ιστορία του ήρωα του βιβλίου συναντάει τους δικούς μας πρόσφυγες και ανοίγει ένας διάλογος για τον ξεριζωμό και την εξορία. Συζητούν:
– η Αναστασία Γιαννακοπούλου, μεταφράστρια του βιβλίου
– η Ζιζή Σαλίμπα, εκδότρια του βιβλίου.
Συντονίζει η Μάρθα Μαυρίδου.
Την εκδήλωση συνοδεύει η μαρτυρία του κ. Πετρίδη, Ποντίου πρόσφυγα δεύτερης γενιάς.17 Μαρτίου 2018. To βιβλίο του Ντανύ Λαφερριέρ, “Το αίνιγμα της επιστροφής”, εκδόσεις Θίνες, διαβάζεται στο Μαραθώνιο Ανάγνωσης για τη Γαλλοφωνία που οργανώνει ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Association des Professeurs de Français- Grèce(APF)), στην αίθουσα του Γαλλοελληνικού Συνδέσμου, Πλατεία Κολωνακίου 2, (4ος όροφος).
Εκδήλωση για τα ταξίδια στο νερό, με αφορμή την έκδοση του Ανδρέα Φιλιππόπουλου-Μιχαλόπουλου, “Το βιβλίο του νερού”, την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου, στις 7:30 μ.μ., στη Λέσχη ιδιοκτητών ιστιοφόρων σκαφών, στη Μαρίνα της Χαλκίδας. Ομιλητές: Μαργαρίτα Παπαγεωργίου, Χρύστα Δημαρέλου και ο Γιώργος Μοναστήρογλου, εκπαιδευτής ελεύθερης κατάδυσης και άπνοιας που σχολίασε την άπνοια στον υδάτινο κόσμο.
Σήμερα Τετάρτη, portokaliradio.gr, ιντερνετικό ραδιόφωνο, 4-5 μ.μ.
Στην εκπομπή του Ηλία Μέλιου η Ζιζή Σαλίμπα συζητά για το εκδοτικό εγχείρημα και την πορεία του εκδοτικού οίκου Θίνες, τα βιβλία, και για τους ανθρώπους που εργάζονται στο χώρο του βιβλίουΕκδήλωση στο πλαίσιο της 14ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης:
“Όψεις του Οριενταλισμού. Οι τρεις γυναίκες της κάσμπας, του Πιερ Λοτί”
Κυριακή, 14/5/2017, 14.00-15.00, Φιλολογικό Καφενείο
Ομιλήτριες: Τιτίκα Δημητρούλια, Κριτικός Λογοτεχνίας, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΠΘ και η Λία Γυιόκα, Ιστορικός Τέχνης, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΠΘ.Συζήτηση στο πλαίσιο της 14ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη. Ομιλητές: Περικλής Δουβίτσας, εκδότης, Σωκράτης Καμπουρόπουλος, σύμβουλος υπουργού Πολιτισμού, συντονιστής Ομάδας Εργασίας ΥΠΠΟ για το βιβλίο, Ζιζή Σαλίμπα, οικονομολόγος, εκδότρια. Στη συζήτηση παρεμβαίνει ο Γιάννης Τροχόπουλος, συντονιστής της διοργάνωσης του Δήμου Αθηναίων “Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα βιβλίου 2018”. Συντονισμός: Έφη Γιαννοπούλου, μεταφράστρια, κριτικός, συντονίστρια Ομάδας Εργασίας ΥΠΠΟ για το βιβλίο.
Οι εκδόσεις Θίνες συμμετέχουν στην 14η Έκθεση Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη
Δημιουργικό παιχνίδι εμπνευσμένο από το βιβλίο της Έλενας Γλωσσιώτη “Ο Φύλλος”, με εικονογράφηση της Μυρτώς Δεληβοριά, στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Φιλοθέης.
Ο Δήμος Νάουσας-Δημοτική Βιβλιοθήκη, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Mon In Action και το 5ο Δημοτικό Σχολείο, πραγματοποίησαν εκδήλωση-παρουσίαση του βιβλίου. Για το βιβλίο μίλησε η Ζιζή Σαλίμπα, Δρ. Οικονομολόγος-Ιστορικός. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης προβλήθηκαν εικόνες από τη βραβευμένη εικονογράφηση
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αρκάδων Ορειβατών-Οικολόγων (ΣΑΟΟ), και τον Σύλλογο ΑΜΕΑ Αρκαδίας. Για το βιβλίο μίλησαν η Άννα Τσαντήλα, Εκπαιδευτικός-φιλόλογος, Ο Γιώργος Ζαχαρόπουλος, Συγγραφέας. Αποσπάσματα από το βιβλίο διάβασε η Αρετή Ασημοπούλου. Στο τέλος τα παιδιά συμμετείχαν σε δημιουργικό παιχνίδι.
Στην εκδήλωση μίλησε η Μαρία Μενεγάκη – Καθηγήτρια Ιστορίας του Γαλλικού Πολιτισμού του Πανεπιστημίου της Αθήνας και η Λουκία Ευθυμίου – Καθηγήτρια Ιστορίας του Γαλλικού Πολιτισμού του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Αποσπάσματα από το βιβλίο διάβασε η Μαρία Δέγλερη – Ηθοποιός. Στη εκδήλωση προβλήθηκε το εμπνευσμένο από το βιβλίο video animation της Μελισσάνθης Σαλίμπα.
Για το β
ιβλίο μίλησε η Αναστασία Χατζημιχαηλίδου – διευθύντρια του 17ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας και η συγγραφέας απήγγειλε αποσπάσματα του βιβλίου. Συμμετείχε η παιδική χωρωδία του τμήματος μουσικής του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δοκού Χαλκίδας. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με δημιουργικό παιχνίδι για τα παιδιά.
Για το βιβλίο μίλησαν οι: Ελεάννα Χατζάκη, Μαθήτρια, Αλέξανδρος Παναγιωτάκης, Ψυχολόγος, Έφη Σωμαρά, Δημοσιογράφος.
Ακολούθησαν διαδραστικά παιχνίδια για τα παιδιά.
Για το βιβλίο μίλησαν οι:
Δρ Διονυσία Καρλατήρα, Διευθύντρια 18ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας
Γιώργος Βατίκαλος, Καθηγητής και εκπαιδευτής Ιστιοπλοίας Ανοικτής Θαλάσσης.
H Zιζή Σαλίμπα και ο Γιώργος Λιόλιος μίλησαν για ταξίδια μέσα από τα βιβλία: «Ποστ» της Ειρήνης Σουργιαδάκη, «Τόπων Ενθυμήματα» του Φοίβου Πιομπίνου και «Να ζεις σε καράβι» του Ευγένιου Ντε Ζιλά, στον Πολυχώρο Τέχνης ΚΑΛΝΤΕΡΙΜΙ στη Βέροια.
Οι Εκδόσεις Θίνες σε συνεργασία με τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χαλκίδας, παρουσίασαν το βιβλίο «Να ζεις σε καράβι», του Ευγένιου Ντε Ζιλά, τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014, στις 7:00 μ.μ, στα γραφεία του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου. Για το βιβλίο μίλησαν οι:
Γιάννης Μαραγκουδάκης, Πρόεδρος Πανελλήνιου Όμιλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης
Γιώργος Βατίκαλος, Καθηγητής και Εκπαιδευτής Σχολής Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης
Τη συζήτηση συντόνισε η Ζιζή ΣαλίμπαΟι Εκδόσεις Θίνες παρουσίασαν το βιβλίο του Τηλέμαχου Μαράτου, «ΣΚΑΖΚΑ. Σαν Παραμύθι», την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014, στις 8:00 μ.μ., στο SKALA Bar-Café, στα Ιωάννινα. Το βιβλίο σχολίασαν οι:
Μαρία Τσολάκη, δικηγόρος
Βίλιαν Στασινού, δημοσιογράφος
Γουλιέλμο Μπιάνκο, Πρόεδρος του Ελληνο-Ιταλικού Συλλόγου Φιλίας Ν. Ιωαννίνων.
Αποσπάσματα διάβασαν οι ηθοποιοί Βασίλης Σιάφης και Γιολάντα Καπέρδα
Ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Ιωαννίνων και οι Εκδόσεις Θίνες παρουσίασαν το βιβλίο “Να ζεις σε καράβι” τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014, στις 8 μ.μ., στα γραφεία του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Ιωαννίνων. Το βιβλίο παρουσίασαν οι:
Βασίλης Καλπακίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Γουλιέλμο Μπιάνκο, Πρόεδρος Συλλόγου Φιλίας Ν. Ιωαννίνων
Εκ μέρους των Εκδόσεων τη συζήτηση συντόνισε η Ζιζή ΣαλίμπαΟ συγγραφέας του βιβλίου «ΣΚΑΖΚΑ. Σαν Παραμύθι», Τηλέμαχος Μαράτος και ο σχεδιαστής Γιάννης Τσεκλένης, συζήτησαν για το «Σκοτεινό-Λαμπερό Κόσμο της Μόδας», τη Δευτέρα 23 Ιουνίου, στις 8 μ.μ., στο Ξενοδοχείο Central, Απόλλωνος 21, Πλ. Συντάγματος, στην Αθήνα.
Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Βιβλιοθήκη Ευγένειας, και οι Εκδόσεις Θίνες παρουσίασαν το βιβλίο «Να Ζεις σε Καράβι», του Ευγένιου ντε Ζιλά, τη Δευτέρα 16 Ιουνίου, στις 8 μ.μ., στη Βιβλιοθήκη Ευγένειας, στο Κερατσίνι. Το βιβλίο παρουσίασαν οι:
Νίκος Καϊτατζίδης, Εκπαιδευτής Ιστιοπλοΐας
Γιάννης Μπαφούνης, Ιστορικός
Εκ μέρους των εκδόσεων τη συζήτηση συντόνισε η Ζιζή Σαλίμπα.
Οι Εκδόσεις Θίνες παρουσίασαν το βιβλίο «ποστ.», της Ειρήνης Σουργιαδάκη, το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου, στις 12 μ.μ., στο Kaveh Kanes, στη Λάρισα. Για το βιβλίο μίλησαν οι:
Ελένη Φωλίνα, Ιστορικός Τέχνης– Εικαστικός
Λένα Χαϊδούτη – Παραμυθού
Εκ μέρους των εκδόσεων τη συζήτηση συντόνισε η Ζιζή Σαλίμπα.
Οι Εκδόσεις Θίνες παρουσίασαν το βιβλίο «ποστ.», της Ειρήνης Σουργιαδάκη, την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου, στις 12 μ.μ., στο Polis Art Café, Πεσμαζόγλου 5 Αίθριο Στοάς Βιβλίου, στην Αθήνα. Το βιβλίο παρουσίασαν οι:
Γιώργος Κοτανίδης, Ηθοποιός-Συγγραφέας
Κέλλυ Δημοπούλου, Εικαστικός
Δημήτρης Σωτάκης, Συγγραφέας
Εκ μέρους των εκδόσεων τη συζήτηση συντόνισε η Ζιζή Σαλίμπα.
Οι Εκδόσεις Θίνες παρουσίασαν το βιβλίο «ΣΚΑΖΚΑ. Σαν Παραμύθι», την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, στις 8 μ.μ., στο Polis Art Café, στην Αθήνα. Το βιβλίο παρουσίασαν οι:
Πιερρίνα Κοριατοπούλου, Δικηγόρος
Μιχάλης Κοπιδάκης, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Η Ελίνα Κιτσάκη, Εικαστικός & Σχεδιάστρια μόδας
Εκ μέρους των εκδόσεων τη συζήτηση συντόνισε η Ζιζή Σαλίμπα.
Οι Εκδόσεις Θίνες παρουσίασαν το βιβλίο «Να Ζεις σε Καράβι», τη Δευτέρα 26 Αυγούστου, στις 8 μ.μ., στο «Σαϊτάν Παζάρ», στην Πρέβεζα. Το βιβλίο παρουσίασαν οι:
Φίλιππος Παπανικολάου
Σοφία Πασσά, Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης–Σύλλογος «Περί Βιβλίου» Πρέβεζας
Ελένη Θεοδωρή, Φιλόλογος, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Εκ μέρους των εκδόσεων τη συζήτηση συντόνισε η Ζιζή Σαλίμπα.
Ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Ηρακλείου Κρήτης, οι Εκδόσεις Θίνες, και το Βιβλιοπωλείο Δοκιμάκης, παρουσίασαν το βιβλίο «Να Ζεις σε Καράβι», την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013, στις 7:30 μ.μ, στο Marina Café (Ενετικό λιμάνι Ηρακλείου). Το βιβλίο παρουσίασαν οι:
Αθηνά Ανδριώτη, Εκπαιδευτικός & Νομικός
Ρούλα Φλουρή από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Ηρακλείου Κρήτης
Ο Σύλλογος Αρκάδων Ορειβατών Οικολόγων (Σ.Α.Ο.Ο.) και οι Εκδόσεις Θίνες παρουσίασαν το βιβλίο «Να Ζεις σε Καράβι», την Τετάρτη 29 Μαΐου, στις 8 μ.μ. στα γραφεία του Σ.Α.Ο.Ο., Μητροπολίτου Δανιήλ 2Γ, Τρίπολη. Το βιβλίο παρουσίασαν οι:
Αντωνία Γιαννούλη
Γιώργος Ζαχαρόπουλος
Δημήτρης Καραμήτζος
Θανάσης Μασκαλέρης